ďťż

BUDOWA DOMU PRZY TORACH KOLEJOWYCH - rady i wskazówki.

BUDOWA DOMU PRZY TORACH KOLEJOWYCH - rady i wskazówki.





dorianna - 28-06-2009 19:41
Proszę o wypowiedzi osób, które budują/wybudowały dom w pobliżu torów kolejowych. Myślę że będzie to dużą pomoca dla tych , którzy zamierzają rozpocząć budowę w takim sąsiedztwie.





beton44 - 28-06-2009 19:48
ja mieszkałem koło torów kolejowych /15 metrów/

głośno bywa :(

tak że o ile nie jest się głuchym, to lokalizacja nie jest najszczęśliwsza....



jareko - 28-06-2009 19:55
do wszystkiego można sie przyzwyczaić - do startujących samolotów takze - mieszkałem we Włochach w Warszawie i juz po roku ich nie słyszałem
jedyne co musisz na pewno zrobić to:
- odseparować się od drgań jakie niesie ze sobą przejeżdżający pociąg (metod jest wiele)
- odpowiednio zaplanować ogród - drzewa i krzewy stanowią piękna i jakże skuteczna ochronę przed hałasem



dorianna - 28-06-2009 20:51
Hałasu się tak nie obawiam (będą ściany 3W z silikatów i okna dźwiękoszczelne). Martwią mnie natomiast drgania dlatego posadowię dom na płycie fund. Co jeszcze można wymyśleć?





dorianna - 30-06-2009 22:21
Znalazłam taką oto radę na ochronę przed drganiami:

http://www.muratordom.pl/eksperci_bu...,15618,4-0.htm



Trociu - 30-06-2009 22:31

Hałasu się tak nie obawiam ([b]będą ściany 3W z silikatów i okna dźwiękoszczelne[b]). Martwią mnie natomiast drgania dlatego posadowię dom na płycie fund. Co jeszcze można wymyśleć? Tak, a poranną kawę na tarasie albo grilowanie będziecie synchronizować z lokalnym rozkładem jazdy.



dorianna - 01-07-2009 00:13
quote]Tak, a poranną kawę na tarasie albo grilowanie będziecie synchronizować z lokalnym rozkładem jazdy.[/quote]

Cóż mówi się trudno. Tak się ostatnimi czasy zrobiło, że nie ma działek bez wad (choć niektóre mają tylko jedną - cenę). Szukałam dużej działki max 10 km od centrum Gdańska. Z bdb połączeniem autobusowym (także w nocy bo nie jestem zmotoryzowana). Znalazłam taką. Obok tracji E-65 Gdańsk Warszawa, którą mają modernizować. Całe szczęście że bezpośrednio nie przylega do torów bo wzdłuż nich jest mało uczęszczana droga. Zamierzam coś posadzic wzdłuż ogrodzenia aby izolowało akustycznie. Coś za coś jak to w życiu.. :-? .



Trociu - 01-07-2009 08:06
w takim razie czy zapoznałaś się za wczasu z możliwościami budowlanymi? Bo już były tutaj wątki, które opisywały różne przypadki



dorianna - 02-07-2009 21:47
Oczywiście . Mam już nawet pozwolenie. Choć przyznam że perspektywa zwiększenia liczby przejeżdżających pociągów po modernizacji trochę mnie niepokoi. Jak do tej pory tą trasą nie ma aż tak dużego natężenia. PKP biedna jest i tnie rozkład. Od kilku lat nieczynny jest też tor na port północny co mnie bardzo cieszy :D Mam nadzieję, że go nie naprawią.... Ciągle mam wątpliwości jednak jak tam jadę 15 minut autobusem od Dworca PKP Gdańsk Główny to utwierdza mnie że to dobry wybór. W końcu pociągi nie jeżdżą ciągle jak samochody po autostradzie i są bardziej ekologiczne (nie wydalają spalin).



dorianna - 04-07-2009 22:36
Wklejam link do podobnego tematu na innym forum:

http://forum.budujemydom.pl/lofivers....php/t443.html



dorianna - 05-07-2009 00:01
I jeszcze jeden link tym razem z naszego forum:

http://forum.muratordom.pl/dom-a-tor...ory%20kolejowe



koniucorso - 05-07-2009 12:58
Witam,
Stawialiśmy właśnie taki dom, cała ziemia z fundamentów poszła na wał przy torach, później inwestor miał to obsadzić gestym żywopłotem, a w dalszym planie drzewami.
Co do rowu dylatacyjnego, to był to głeboki na 2m rów, szerokości jednej łyżki koparki :D ok. 50-70cm, do dołu poszły zużyte opony pocięte na połówki przesypywane piaskiem, dość droga impreza.
Pozdrawiam



dorianna - 05-07-2009 23:45
Chyba zacznę zbierać zużyte opony.... :) Znajomi się ucieszą.
Bo ten tor na Port Północny mają jednak naprawić i wozić węgiel z eksportu... Swoja drogą to śmieszne - kilkanaście lat temu węgiel eksportowaliśmy a teraz będziemy importować.



Barbossa - 06-07-2009 11:28
jak masz możliwość to zostaw rów niezasypany, a z urobku usyp wał
będzie najoptymalniej



dorianna - 06-07-2009 22:07
Raczej nie. Bo tam jest tak:

3 tory potem jeden tor na nasypie położony wyżej od tamtych trzech (to ten na Port), obok droga gminna szer 4m wybetonowana, rów przydrożny i moja posesja.



*milek* - 10-07-2009 16:27
Hanka pisała kiedyś w podobnym wątku, pozwolę sobie przytoczyć 8) Może się przyda :D



Co do izolacji przeciwwstrząsowej - radzę wykorzystać tani , a bardzo skuteczny patent profesora inżynierii wojskowej z W-wia.
Przed podmurówką ogrodzenia robi się doł na 60cm, wkłada płyty styropianowe np. 5 cm w pionie i zasypuje średnioziarnistym klińcem. Na to ziemia ok. 10 cm - gotowe. Fala drgań rozbija się w klińcu, a jej resztki odbijają od styropianu. Takie rozwiązanie stosuje się w ochronie zabytków.
a tu link do całego wątku

http://forum.muratordom.pl/post16987...B3onne#1698736



koniucorso - 11-07-2009 08:45
Ciekawa sprawa z tym styropianem i sporo tańsza, natomiast facet u którego robiliśmy rów dylatacyjny, upierał się by sięgał poniżej poziomu fundamentów.



dorianna - 14-07-2009 13:13
Tak rozwiązanie ze styropianem jest na pewno bardziej ekologiczne niż opony. Co to jest i ile kosztuje kliniec?



koniucorso - 14-07-2009 14:19
Kliniec, jest to taki jakby drobny tłuczeń ok. 30mm, cenowo to jak pamiętam powinien kosztować ok. 80 - 100 zł za tonę.
Pozdrawiam



dorianna - 23-09-2009 22:52
No to teraz będzie dopiero u mnie głośno bo oprócz torów bębę miała 10m szer drogę... Ech życie jest zaskakujące...
Copyright (c) 2009 http://kleo | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.